Besök

Helgen har passerat i snabb takt (som vanligt). Det sa bara swish så var den över (inför tredagarshelg). I fredags kände jag mig rätt krasslig så det blev ganska lugnt. Bakade och städade och sedan avnjöt jag massa tidningar i sängen. Det är mys det!

På lördag kring lunchtid kom min syster, hennes hund och hennes kompis. De stannade över en fika och sen begav de sig hem igen. Mycket trevligt. De gillade lägenheten också.

Efter det kollade jag lite på Desperate H och sen förberedde jag middagen. Min käre pojkvän dök upp vid 18:30! Jag bjöd på räkbakelse till förrätt och pasta med limelax till huvudrätt. Efterrätten orkade vi inte med så den sket vi i.
Söndag inebär alltid en smula ångest när man jobbar för då vet man att helgen är slut (och i detta fall: älsklingen åker hem). Vi hade dock en mysig dag i solen! Var inne i Umeå och käkade lunch och gick omkring. Vi hann också med ett biobesök. Vår nya favoritsyssla! Väl hemma hann vi planera lite semester sen var det dags för Rami att köra hem. Det var superstora tårar som rullade nerför mina kinder. Hade gära haft honom hos mig några dagar till. Det är ett tag innan vi kan ses nästa gång. 10 dagar! Det är det längsta vi har varit i från varandra. När han kommer då stannar han 4,5 dagar så då får jag rå om honom ordentligt.

Vet ni vilken lyx det är att bo nära jobbet? Jag ser det från lägenheten. Två minuter tar det att gå. Helt underbart att bege sig av till jobbet 07.55 och ändå vara i tid. Me like.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0