Jag saknar en trädgård

Ja, det gör jag. Jag saknar att bara kunna öppna dörren och så kan man vara ute hela dagen. Jag saknar att bo i hus. När man bor i lägenhet utan balkong blir varje tur ut en utflykt. Det är trist. Hemma hos päronen kan man bara "hänga" ute hela dagen. Utan att göra något speciellt och utan att det behöver bli en utflykt. Man går helt enkelt in när man är less.

Idag gick jag faktiskt hem till mamma och pappa för att göra i ordning cykeln för våren. Däcken pumpades och den tvättades skinade rent. Sen rullade jag hemmåt. Det var underbart att pyssla med cykeln. Det kan jag inte göra på samma sätt när jag bor i lägenhet. Jag gillar att pyssla lite utomhus. Städa bilen, kratta löv, klippa gräser osv. Det är livskvalitet. Fast det kanske inte är lika roligt när man väl har hus och det blir ett måste?


Världens finaste kille som nyss ringde och raporterade från utlandet.
Saknar honom redan. Det gör ont i magtrakten. Tur jag ser honom om
6 dagar ;) Då får jag dessutom träffa hans mamma, dotter, bror och kompisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0