Brrrrrr

Det är kallt ute! Minus 13 grader och jag ska gå till jobbet. Känns ju sådär. tre-fyra kilometer i bitande kyla. Men solen lyser varjefall och det gör mig glaaaaaaad.

Det är häftigt det här med bloggar. Att man kan gå in och läsa "hemligheter" om främmande människors liv och de problem de tampas med i vardagen. Jag tror nog att ni håller med? Igår slog nämligen min blogg läsarrekord =) Roligt! Det är kul att människor kommer tillbaka för att läsa om vad just jag skrivit. Att människor läser och begrundar mina ord.

Dock undrar jag ju såklart vilka alla dessa människor är? Hälften skulle jag kunna gissa på. Men resten? Fast charmen är kanske just att man får vara anonym när man läser andras bloggar - lite som att snoka =)
Men om ni känner för att tillkännage er - Be my guest.

Ibland saknar jag London - eller England. När jag hör den breda accenten på teve reser jag tillbaka i tankarna. Tänkt allt man upplevde där borta. Två år av mitt liv. Jag undrar om Nikki fått sitt barn nu?

Kaffe latte från Starbucks på morgnarna - one sweetener please.
Marknaden på fredagsefternmiddagen med hamburgare och kladdkaka (inte tillsammans dock) 


Ha, konstigt att vissa lyckliga minnen är associerade med mat? Känns lite skrämmande =)

Nog om det.


Känner inte att min tenta som ska vara inlämnad nästa vecka går speciellt bra. Har inte ens börjat skriva. Är riktigt less på skolan nu! Det enda som är kul är retoriken. När man får försökja fånga publikens uppmärksamhet och måla och leka med ord. Det gillar jag.

Vi gjorde varjefall ändringar i C-uppsatsen igår och det gick snabbt och smärtfritt. Hoppas nu bara att examinatorn gillar det vi åstadkommit.

Börjar känna sviterna av att ha studerat i ett word dokument- Jag börjar bli rikigt kass på att stava! Har svårigheter om det ska vara dubbelbokstav eller inte. Syns säkert i mina texter. Men men, pappa lider ju  tydligen av en släng av dyslexi så varför inte?

Nej, dags att klä på sig och göra sig ordning för jobbet.

135490-48
www.funpics.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0