Yeeees!

Idag kommer min pudding hem. Vad jag har längtat! Känns som om vi inte setts på ett halvår. Det är ju dock bara sex dagar =) Hur som helst längtar jag till att få krypa in i hans famn och ge honom en lååååång kyss!

Ikväll är det maskerad som gäller. Blir dock inte någon alkohol för mig eftersom jag äter antibiotika. Typiskt! Ska bli kul att se vad alla är utklädda till. Jag och R kommer definitivt vara fulast! =)

Jag jobbar imorgon. R ska på hockey och sen ska vi göra något mysigt ihop. När vi inte setts på hela sex dagar så betyder det att jag helst inte vill göra annat än krama på honom. Gärna sitta fast i honom sisådär sju timmar eller så.

Drömde en hemsk dröm inatt! En av mina kompisar tog självmord. Grät lite när jag vaknade. Var ingen höjdare!

Är det någon mer än jag som känner att biologiska klockan tickar lite suget i magen? Jag är så grymt sugen¨på barn att det är hemskt! Helst skulle jag vilja klämma ut en på en gång men jag kan inte skaffa inom de närmsta 2-3 åren. Mina kompisar börjar ploppa ut lite ungar och då blir man ändå mer sugen! Får leka lite med deras så länge!

Nej, frukost!

Just another Tuesday

Jag älskar hösten! Många avskyr den som pesten då den kommer och tar sommaren  i från oss men jag kan inte annat att älska den. Varför? Lukten. Det luktar så gott på hösten. Det blir kallare, vi får tända ljus, bona om oss och mysa under filtar. Det är så mysigt. Och alla kläder! Snygga yllesockar, tweedkjolar och stövlar.

Igår var jag ute och gick en mysig höstpromenad med R. Det har blivit vår vana nu. Hand-i-hand skuttar vi fram längs gatorna i mörkret och samtalar om diverse saker. Vi kom fram till att det är ett mycket bättre sätt att spendera kvällarna på än att dega framför teven eller datorn.

Jag och ma petite garcon har blivit inbjudna till maskerad. Hur kul som helst! Temat är film eller musik och lokalen är ännu hemlig. Jag sitter och funderar på vad vi skulle kunna klä ut oss till. Finns så mycket roligt! Eftersom det är R's lediga vecka så var det inte säket att han skulle kunna komma. Han åker ju hem till Finland. Ack så glad jag blev när han kommer hem dagen innan kalaset och följer med. Kul!

I går hade jag en presentation för 40 pers om Ådalsbanan. Det gick bra. Tre gamla lärare var med så jag kände lite extra press men det gick finfint. Fick en midjeväska som tack! Jag har fått pressenter varje gång. Folk är så snälla! Förra gången jag jobbade kom en man in med en stor höst0bukett. Han sa att de var så nöjd med min insats att de ville ge mig blommor. Sådant värmer! Framför allt när jag som nyutexad är lite osäker i starten.

Nu ska jag upp och laga god frukost och sen är det jobb som väntar.

Vad ska jag gå som?

www.eksons.se

Vinter!

Nog sjutton kallar jag detta vinter! Är ju kallt som bara den ute. Nu ska det tydligen snöa också. Var tog hösten vägen? När vi åkte till Thailand var det skönt väder här hemma men 12 dagar senare har något hänt! På söndag åker jag och R till Sundsvall för att införskaffa oss vinterjackor!

Han kommer snart hit. Då ska vi promenera en timme sedan blir det frukost med färskt bröd från bageriet, kokta ägg och diverse smaskigheter.

Igår var jag på arbetsintervju - den tredje i raden.

Först var jag på intervju hos Kungliga Vetenskapsakademien. Över 90 sökande - fem till intervju - någon annan fick det.

Sedan var jag på intervju i Sandviken. Över 60 sökande - fem till intervju. De har ringt nu och vill att jag ska komma på en till intervju hos dem. Vi får se hur det går.

Igår var jag då också på en intervju. Över 70 sökande - tre till intervju.

Näst vecka ska jag till ännu en till intervju- Över 60 sökande.

Det känns lite drygt att vara så nära men ändå inte räcka till hela vägen. Iofs känns det jätte roligt att få komma på så många intervjuer men nu vill jag ju ha ett jobb. Jag har hittat ett jobb som jag tror jag har möjligheter att få eftersom jag redan jobbar för samma företag. Fingers crossed!

Jag har gått upp jätte mycket i vikt. Känns inte alls kul! Först efter sommaren och nu efter Thailand. Jag går så himla lätt upp i vikt och om jag bara tittar på en chokladbit lägger den sig på magen.

I eftermiddag ska jag fika med D och ikväll kommer mina söta vänner hit. Mucho nico day

Thailand!

Nu har jag sovit i tio timmar och känner mig lite mer utvilad.

Det har varit en skön resa som inte blev som vi trodde. Vi skulle egentligen bo i Krabi hela resan (efter vår natt i Bangkok) men bestämde oss för att ta bussen till Koh Samui - det bästa valet på resan.

Vi kom till Krabi på fredagen och det var kanonväder fram till på söndag em. Då kom monsunregnet och det var dåligt fram tills på tiskväll. Då bestämde vi oss för att vi inte kan ta mer regn så vi åkte till Koh Samui och stannade där tills vi åkte hem på sön em. Vi fick tag i sistaminuten pris på ett femstjärnigt hotell. Det var så himla lyxigt med egen jacuzzi på balkongen och sjukt snyggt badrum. Vi hade kanonväder hela tiden och låg mest på stranden.

Vi gjorde en hel del utflykter:

Snorkling utaför Phi phi (jag som aldrig blivit sjösjuk förut blev så otroligt sjösjuk och kräktes tre ggr på den fyra timmar långa båtresan) Vi såg mass vackra fiskar. Mitt i vår båtresa öppnade sig himlen och det blev storm. Ganska häftigt att uppleva. Dock verkade det som att det blåst massa Jelly fish (som inte var jelly fish) vid vår andra snorklingsdopp. Hela vattnet kryllade av små genomskinliga plankton. De stack oss och jag fick panik. Inte för att det gjorde ont utan för att det var miljontals av dem! De var över hela kroppen och när man simmade kände man stora stim av dem. Tänk er att vara långt ifrån båten och bli attackerad av dem. Tur Rami var med och kunde lugna ner mig. Ingen rolig upplevelse!

Båtresa till fyra öar Oerhört fina öar med kritvita stränder och gröna vatten. Det var så härligt!

Tur till jungeln Vi badade i varma källor, simmade i en lagun och gick i jungeln. Det avslutades med att mata apor och klättra 2000 trappsteg upp till ett tempel i spöregn. Jag hade träningsverk i dagar efteråt.

Förutom det spenderade vi mycket tid på stranden och upptäckt städerna vi bodde i.

En mycket skön resa och alla flygturer gick så himla bra. Jag kan verkligen rekomendera att ta nattflyg. Det kändes som vi bara reste några timmar varje dag.

Blev också en hel del shopping

* sex par jeans
* Fotoram
*Örhängen
* Typ 15 dvd's

Och något mer som jag inte kommer på just nu ...

Lite bilder följer nedan:

Koh Samui

Wonderful!

Hemma!

Nu är jag tillbaka i verkligheten. Känns verkligen konstigt! V i har haft det jättemysigt och bra väder.