Just another Tuesday

Jag älskar hösten! Många avskyr den som pesten då den kommer och tar sommaren  i från oss men jag kan inte annat att älska den. Varför? Lukten. Det luktar så gott på hösten. Det blir kallare, vi får tända ljus, bona om oss och mysa under filtar. Det är så mysigt. Och alla kläder! Snygga yllesockar, tweedkjolar och stövlar.

Igår var jag ute och gick en mysig höstpromenad med R. Det har blivit vår vana nu. Hand-i-hand skuttar vi fram längs gatorna i mörkret och samtalar om diverse saker. Vi kom fram till att det är ett mycket bättre sätt att spendera kvällarna på än att dega framför teven eller datorn.

Jag och ma petite garcon har blivit inbjudna till maskerad. Hur kul som helst! Temat är film eller musik och lokalen är ännu hemlig. Jag sitter och funderar på vad vi skulle kunna klä ut oss till. Finns så mycket roligt! Eftersom det är R's lediga vecka så var det inte säket att han skulle kunna komma. Han åker ju hem till Finland. Ack så glad jag blev när han kommer hem dagen innan kalaset och följer med. Kul!

I går hade jag en presentation för 40 pers om Ådalsbanan. Det gick bra. Tre gamla lärare var med så jag kände lite extra press men det gick finfint. Fick en midjeväska som tack! Jag har fått pressenter varje gång. Folk är så snälla! Förra gången jag jobbade kom en man in med en stor höst0bukett. Han sa att de var så nöjd med min insats att de ville ge mig blommor. Sådant värmer! Framför allt när jag som nyutexad är lite osäker i starten.

Nu ska jag upp och laga god frukost och sen är det jobb som väntar.

Vad ska jag gå som?
   
www.eksons.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0