Thailand!

Nu har jag sovit i tio timmar och känner mig lite mer utvilad.

Det har varit en skön resa som inte blev som vi trodde. Vi skulle egentligen bo i Krabi hela resan (efter vår natt i Bangkok) men bestämde oss för att ta bussen till Koh Samui - det bästa valet på resan.

Vi kom till Krabi på fredagen och det var kanonväder fram till på söndag em. Då kom monsunregnet och det var dåligt fram tills på tiskväll. Då bestämde vi oss för att vi inte kan ta mer regn så vi åkte till Koh Samui och stannade där tills vi åkte hem på sön em. Vi fick tag i sistaminuten pris på ett femstjärnigt hotell. Det var så himla lyxigt med egen jacuzzi på balkongen och sjukt snyggt badrum. Vi hade kanonväder hela tiden och låg mest på stranden.

Vi gjorde en hel del utflykter:

Snorkling utaför Phi phi (jag som aldrig blivit sjösjuk förut blev så otroligt sjösjuk och kräktes tre ggr på den fyra timmar långa båtresan) Vi såg mass vackra fiskar. Mitt i vår båtresa öppnade sig himlen och det blev storm. Ganska häftigt att uppleva. Dock verkade det som att det blåst massa Jelly fish (som inte var jelly fish) vid vår andra snorklingsdopp. Hela vattnet kryllade av små genomskinliga plankton. De stack oss och jag fick panik. Inte för att det gjorde ont utan för att det var miljontals av dem! De var över hela kroppen och när man simmade kände man stora stim av dem. Tänk er att vara långt ifrån båten och bli attackerad av dem. Tur Rami var med och kunde lugna ner mig. Ingen rolig upplevelse!

Båtresa till fyra öar Oerhört fina öar med kritvita stränder och gröna vatten. Det var så härligt!

Tur till jungeln Vi badade i varma källor, simmade i en lagun och gick i jungeln. Det avslutades med att mata apor och klättra 2000 trappsteg upp till ett tempel i spöregn. Jag hade träningsverk i dagar efteråt.

Förutom det spenderade vi mycket tid på stranden och upptäckt städerna vi bodde i.

En mycket skön resa och alla flygturer gick så himla bra. Jag kan verkligen rekomendera att ta nattflyg. Det kändes som vi bara reste några timmar varje dag.

Blev också en hel del shopping

* sex par jeans
* Tre t-shirts
* Ett par skor
* Två huvtröjor
* Två klockor
* Nio tavlor
* En Plånbok
* Fotoram
*Örhängen
* Typ 15 dvd's

Och något mer som jag inte kommer på just nu ...

Lite bilder följer nedan:
image122
Krabi

      
Öarna runt

    
Jungeltur

    
Hotell Krabi

       
Hotell Koh Samui

    
Koh Samui

image154
Wonderful!

Kommentarer
Postat av: Madde

Nej, jag är inte ett dugg avundsjuk... inte ett dugg! Verkligen inte...*morr*=) Härligt att ni haft det bra! Tid för lunch eller kaffe nästa vecka? Kram

2007-10-09 @ 11:03:30
URL: http://mintto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0