Protest

Eftersom bloggen krånglade och blev ful så ville jag inte skriva mer. Därav uppehållet. När jag orkar engagera mig i layouten kommer den bli finare. Nu får den vara som den är.

Ja, vad har då hänt sedan sist? Helgen gick till jobb och sedan mys med vännerna. På Lördagskvällen skulle jag på teatern och se Norrdans (mormor tog biljetterna). hade ont i huvudet och var inte sugen på att gå dit men jag gjorde det för att jag lovat. Tänkte att det kunde ju vara ganska lugnt, behövde ju bara sitta där passiv och kolla. Tji fick jag. Mormor hade ett uppdrag åt mig. jag protesterade vilt men till slut hade hon övertalat mig (hade inte så mycket val, alla andra vägrade göra det) Jag fick gå upp på stora scenen och lämna över fruktkorgen till dansarna inför publiken. Kändes lite svettigt innan men det gick bra. Efter det var det paj, sallad och vin hemma hos mormor och vi kollade på schlagern (mitt nya nöje) =)

På söndagen fikade jag på Waynes med Tea sen gick vi hem till henne och lagade hamburgare. En uppriven Frida ringde och berättade om hennes nyinköpta gardiner. När hon skulle hänga upp dem rasade något ner på golvet. Hon kollade efter - där låg två döda kackerlackor!!! Vi åkte dit som moraliskt stöd och för att agera räddningspatrul. Jag plockade upp dem och vi for till affären för att lämna igen dem. Behöver jag berätta att hon sanerade hela lägenheten eftr det?

Veckan inledde med akut smärta i hälen¨på måndagkvällen. kunde inte gå på foten, inte ligga, inte sitta, allt gjorde ont. Flera timmar senare och det hade inte gått över. Har aldrig upplevt något liknande, gjorde så juriskt ont!! Ringde sjukvårdsupplysningen som bad mej avvakta. På morgonen efter kunde jag fortfarande inte gå riktigt på foten. vaknade 05:30 och låg och hade ont några timmar. Ringde Sundet och fick komma ner. Mötte världens mest nonchalanta Doktor. Han tog inte i hand, ropade bara upp mitt namn och försvann in på kontoret, satte sig med ett anteckningsblock och frågade vad problemet var.

Han skrattade sig mest igenom min beskrivning och sa att" Ja det här kan jag inte säga vad det är och det kan ingen annan heller" Kändes en smula förnedrande att han verkade tro att jag hittat på allt. 150 kronor för ett dåligt bemötande och 5 min "kontroll" . Tänker inte gå till Sven Åke Johansson något mer. Har hört liknande saker om honom från många andra och folk har beskrivit honom med termer som "gubbjävel".

Redovisningen har börjat, retoriken och strategiska kommunikationen tuffar på. Hur ska jag överleva denna termin?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0