Bra dag!

Idag har varit en väldigt bra dag.
Det började med att vi bara fick småpiller att fixa på uppsatsen. Hon hade egentligen inte alls mycket att klaga på. Kändes nästan lite snopet. Hoppas examinatorn tycker likadant.

När jag kom hem så hade retoriktalet kommit. När man håller ett tal så filmas man. Man får ta med sig filmen hem och kolla igenom den och analysera sin egen insats. Sedan skickar man in den till läraren som då analyserar den och skickar tillbaka den. Man får då sitta och kolla på när läraren återkopplar och säger vad som var bra och mindre bra.

Läraren började med att säga något i stil med:

Ja, Jeanette. Du är en väldigt skicklig och duktig kvinnlig retor och du är en som verkligen kommer att gå långt i den här kursen. Du bidrar dessutom till en väldigt trevlig stämning i klassen med ditt glada humör och positiva inställning.

Sådant är så otroligt smickrande och roligt att höra. Jag känner mig stolt. Jag fick VG för hela höstterminen. Nästa Fredag ska jag hålla tal om Olof Palme och jag hoppas att det kommer att gå lika bra. Känns dock som att jag verkligen är ute i sista minuten ...

Vi firade pappas födelsedag så då blev det prinsesstårta och kaffe. Mycket gott! Han fick et pressentkort på tvåhundra kronor på Bokhandeln av mig.

Nu ska jag strax kila iväg till Pilates. Gud vad jag har längtat för att köra igång igen. Kommer bli så skönt att få slappna av ordentligt.

Till sist så kan jag säga att jag har otroligt svårt att stava när det kommer till dubbelbokstäver. Vet aldrig om det ska vara två ss eller mm och liknande. Kan ni säkert se här uppe

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0