Los Kanaros

Ja, då har man precis kommit hem från Kanarieöarna. Gud vad bra väder det har varit! En enda dag var det moln på himlen och det var på morgonkvisten. Har varit strålande sol varke dag! var så skönt att känns solen värma huden! Det var mycket varmare än svensk sommar desutom.

Vad gjorde vi då?
Inte så himla mycket vilket var otroligt skönt.
Vi promenerade till grannstäderna, vi låg på stranden, vi åt god mat, vi solade och låg vid poolen.
Vi tog även en guidad tur upp i bergen och kollade på människor som bor i grottor (inte lika spännande som det låter)


Nyåret skålade vi in på stranden.

Partyt i Playa del Inglés är det värsta jag har varit med om! Ett varnande finger till alla som tänkt åka dit för att festa. Åldersgränser existerar inte alls och det var hundratals (jag skojar inte) 13-14åringar som söp som svin! Var inte alls kul när man inte kunde hitta någon i ens egen ålder utan man kände sig mest som en grå gammal tant!


Vi bodde då i byn som kallades svenskarnas by och det gav verkligen skäl för sitt namn! Har aldrig någonsin varit i en sådan sönder exploaterad by! Alla på hotellet var svensk, de som jobbade där kunde svenska, alla kypare på restaurangerna kunde svenska (känns att något är fel när man sitter i ett spanskt land och beställer mat på svenska) det fanns ett café där man kunde se "Rapport", "På Spåret" och liknande och spela V75. Man kunde köpa snus... Ja listan kan göras lång...


Men men. Jag åkte dit för att få sol och det fick jag verkligen dubbelt upp! Trodde aldrig det skulle bli så fint väder! Nedan följer lite bilder!


Känns konstigt att vara hemma! Känns som att jag har varit borta i ungefär ett halvår! Otroligt konstig känsla! Trots att veckan gick så fort känns det som att jag har varit borta en evighet. Det måste tyda på att man tagit semster och verkligen är utvildad =)


135490-31
Vy från hotellet

135490-26
Vy från balkongen

135490-25
Hotellrummet

135490-34
Stranden

135490-30
Öknen

135490-27
De otroligt vackra bergen

135490-28


135490-29
Grottbostäder

135490-32
Vågor

135490-33
Nyårsafton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0