Vilken ska bort?

Jag kopierar Angels roliga tävling och kör en "Vilken ska bort"?
Nedanför finns fem stycken påståenden varav ett är felaktigt. Kan du gissa vilket?

Nu vill jag ha lite gissningar! Kom igen folk!

1. Jag träffade två sjömän på krogen här i stan för några år sedan. En kom från Syd Afrika och en från Holland. Tyckte att det var en utmärkt idé att haka på till efterfest till jag insåg att festen var på deras fartyg i Utansjö (två mil från stan). Full och rädd klev jag ombord (hade hunnit ringa morsan innan och sagt att om jag försvann så skulle de kolla efter ett fartyg med rött på sidorna?!) och var tvungen att sova där eftersom att jag inte kom hem.

 
2. Jag är otroligt tankspridd och har glömt en påse med nyinköpta kläder för 500kr i Gävle, ett nyköpt bord på IKEA (som jag aldrig återsåg) och plånboken på busshållsplatsen (en snäll man kom och plingade på dörren och frågade om jag tappat den). 

3. Jag har blivit bestulen på mitt pass på en klassresa på en klubb i Prag. Alla ambassader var stängda så vi kunde inte fixa nya. När vi sedan skulle ta tåget mot Sverige (vi skulle chansa på att vi fick komma in i landet ändå) hade läraren råkat slänga nästan allas bagagelappar i en papperskorg (som en kompis hittade av en slump efter att vi letat i panik). Vi insåg ca en halvtimme innan tåget skulle gå att vi befann oss på fel tågstation så då fick hela klassen åka svarttaxi genom hela Prag. När tåget rullade in på stationen stod en utmattad övertycklig klass SpSa3a på perrongen.  

4. När jag bodde och arbetade i Paris så kom en ung man fram till mig och frågade mig på franska om han kunde få min autograf. Lite förbryllad så antog jag att jag hade missförstått vad han sagt och frågade undrade vad han sagt. Han upprepade samma sak och plockade fram block och penna. På stakade franska förklarade jag att jag kom från Sverige och hette Jeanette. Då blev han högröd i ansiktet och bad om ursäkt och förklarade att jag liknade en fransk musiker.  

5. Jag har mött en tjej från Härnösand på en bar i London (som jag inte kände innan). När vi sedan möttes för en fika visade det sig att hon och jag fyllde år på samma dag, min mamma och hennes bror fyllde år på samma dag och hennes mamma hette Monica som min syster. Vi spelade tydligen också i samma basketbollag samtidigt när vi var små.

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag vet, jag vet! *räcker upp handen* Det är nummer fyra=)

2007-01-17 @ 20:27:46
URL: http://mintto.blogg.se
Postat av: Jeanette

Nja, Madde. Är du riktigt säker? Läs igenom HELA påståendena igen. Det är en liten ledtråd. Säger inget ännu utan hoppas på att någon annan också kan gissa

2007-01-17 @ 20:48:11
URL: http://helaharligheten.blogg.se
Postat av: Angel

Jag gissar på att nummer ett ska bort. Anna håller med.
Allt annat ser ut som saker du absolut skulle kunna göra och råka ut för! ;)

2007-01-18 @ 12:30:01
URL: http://angel.blogg.se
Postat av: Jeanette

Hehe.Vad roliga ni är. Ja, vi får se längre fram hur det ligger till =)

2007-01-18 @ 13:40:24
URL: http://helaharligheten.blogg.se
Postat av: Hannele

Vilket spännande liv, svårt att gissa, men jag säger att välatt ett är fel.

2007-01-21 @ 11:17:39
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0