Svart vs. Vitt

Skolan idag gick bra. Lär mig uppgifterna och det går väl ganska ok även om det fortfarande är många frågetecken. Tror nog många försvinner när jag får boken.

Det är en Härösandsbo som har vunnit pengar. Hann spelade för drygt 20 kr på joker och vann 10 miljoner! Tänk! Hela livet ändras på ett kick!

Några andras liv har också ändras på ett kick idag. Tyvärr. En människa försökte avsluta sitt liv. Orkade inte leva längre. Utblottad och knappt vid liv hittades personen. Ambulans tillkallades och när personen fördes ut andades den fortfarande men var inte kontaktbar. Jag vet vem det är. Jag pratade med hon som hittade personen på golvet. Hon var chockad och ledsen. Hon kanske kan förlora sin vän. På ett kick. Allt förändras ...

Fick tillbaka mitt tal dag. Fick högsta betyg.Har fått VG på alla tal och det känns så himla kul. Det känns bra att veta att man är bra på att hålla tal eftersom man med stor sannolikhet kommer att göra det i sitt framtida yrkesliv.

Svart vs. vitt

Den ena gråter av lycka och kan inte förstå vilken tur den haft
Den andra gråter av sorg och kan inte förstå hur det blev såhär ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0