Fatty fatty bom bom

Ok. Många säger att man går upp i vikt när man träffar en ny partner. Gud, det kan inte vara mer rätt! Sen jag träffade R har jag skjutit upp i vikt utav bara den. Fick djup ångest när jag klev på vågen i kväll! Dessutom hatar jag när jag blir pluffsig i ansiktet som jag blivit nu. Det var år sedan jag vägde så mycket som jag gör nu.

De som känner mig vet vilka problem jag har med vikten och att jag alltid, mer eller mindre, varit överviktig. Det känns som en ständig kamp, en sjukdom, ett krig.


image161
Kind of feeling like this ... http://www.fabelsarepta.no/a-litos-fet-600.jpg

Nu måste jag ta mig i kragen! R och jag har format en pakt. Bort med godis och skräpmat! Nu blir det fruktsallad och dippade grönsaker i soffan.

Jag ska föresten testa ljusterapi på torsdag. Det ser jag verkligen fram emot. Det är otroligt billigt. 30 minuter för 35 kronor. De 30 minutrarna ska uppfylla hela ens dagsbehov av ljus. Får se om jag blir piggare och gladare framöver. 

image162

http://svt.se/content/1/c6/32/98/23/ljuscafe_iglo2.jpg

För övrigt vill jag gratulera mig själv till mitt mest seriösa förhållande hittills. R är tvärtemot allt jag vanligtvis faller för och vi har våra ups-and-downs men vi är starkare än någonsin och jag vill att det ska förbli så. Vardagens tristess har letat sig in i vårt förhållande men det känns inte helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0