Finland!

Jag är verkligen ingen bra bloggare. Jag har höga krav på andras bloggar och blir irriterad om de inte uppdaterar. Själv uppdaterar jag väldigt sällan. Det går i vågor. Ibland tycker jag att det är jätteroligt andra gånger känner jag inte för att skriva på flera veckor.

Vad har då hänt sedan sist? En hel del grejor kan jag lova. Lite olika utflyckter med pojkvän och vänner. Hälsat på släktingar osv.

I går kom jag hem från Finland. Var där över en långhelg för att hälsa på pojkvännens släkt och hemstad. Jag har aldrig varit i landet förut och det var en upplevelse. Tror de flesta svenskar varit i Finland (Go viking Line) men inte jag innan denna gång. Pojkvännen är finsk och talar inte mycket svenska. Resan var verkligen mysig och vi hann lite olika saker:

*Träffa kompis, moster, bror och mor. Väldigt sympatiska människor! Dock svårt att kommunicera då min finska nästan är obefintlig och deknappt  pratar någon svenska och dålig engelska.

* Bekantat mig med världens sötaste nakenhundar! Bror hade fem stycken, jag fick träffa fyra. De var hur coola som helst! Han hade en amerikansk hårlös terrier och peruanska nakenhundar. Min favorit var Ida - den amerikanska terriern. Prickig liten sak med stora bruna ögon. Hon var hur cool som helst och dessutom gravid. Hon såg ut som spider pig från Simpsons. Jag vill verkligen ha en sån hund! Får testa i framtiden om jag tål dem. Hon var så mjuk att ta på. Som en varm persika.

* Gå på julmarknad.  

* Gå på puben i finsk stil. Jag säger bara - Perkele! Gud vad trångt och jobbigt det var. Massa fulla finnar på en liten yta! Kunde knappt röra sig och ta sig från en sida av rummet till en annan kändes som ett stort projekt. Vi kände oss för gamla för sånt och gick hem och sov.

* Äta ute på massa goda restauranger. Min favorit var Amarillo där de hade mycket god mexikansk mat.

* Se lite av Helsingfors

* Åka Finlandsfärja

Det var jättekul att se min pojkväns hemtrakter och träffa hans släktningar. Nu hoppas jag att det blir en till resa dit i framtiden. Jag håller dessutom på att lära mig det finska språket så nästa resa kanske jag kan kommunicera lite bättre ...

image159

image160
Bilderna från http://www.ahtkennels.com

Ida var mest lik denna lilla sötsak. Prickig! Är de inte hur söta som helst?!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!
Äääääntligen skriver du något :-D Kul att resan har varit bra. Kram

2007-11-20 @ 08:24:57
URL: http://rucklet.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Heeej Maria! Kul att höra från dig! Hur mår bäsen? Har skrivit till dig på msn ;)

2007-11-20 @ 22:10:09
URL: http://helaharligheten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0