Perkele!

Har fått lite press på mig att lära mig mer finska nu. Herregud, varför måste språket vara så svårt? Har fått en hel del e-mail från Ramis brors fru och Ramis mamma. De skriver på finska! Just nu förstår jag typ ingenting så jag får gissa mig till det mesta (vilket är i princip omöjligt) Det känns dock jättekul att Ramis mamma skriver till mig! Då kan hon ju inte ha tyckt helt illa om mig. I och för sig förstår jag ju inte VAD som står i mailet hehehe. Sitter med tre finskaböcker framför mig och försöker staka mig fram till ett svar.

Det verkar som att jag har ganska lätt för språk. Åtminstone inte alltför svårt. Rami har vid flera tillfällen sagt men herregud vad du kommer ihåg mycket. Jag lär mig meningar sen sitter de där.

Mikä tämä on? Se on talo

image170

Jag vill dock börja någon form av finskakurs. Tror inte riktigt på att sitta själv med böcker. Det är ju meningsuppbyggnaden som jag har problem med.

Idag har jag varit på stan. Lunchade med mor min. Köpte julklappar också. En ska jag börja med snart. Jag älskar nämligen att pyssla! Det kan vara allt från att slå in vackra paket till att göra tvålar och ljus. Nu har jag köpt korgar och ska göra snygga presentkorgar. Jag har träull i botten sen fyller jag på med te, choklad, marmelad och annat småkul. Ett bra julklappstips! Lätt att göra och billigare än att köpa

image169
http://www.parmadeli.com/Pics/Presen1.jpg

Kommentarer
Postat av: Jenny

VART KÖPTE DU KORGARNA?

2011-08-25 @ 13:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0