Vad är meningen med livet?

Jag har sett ett väldigt intressant program. Det sändes i SVT och hette Ambres - en död talar
Det var så otroligt fängslande och man fick många funderingar om livet och döden. Är det så att livet är ett enda långt grässtrå där varje liv representerar ett påträtt smultron? Att efter detta liv går vi in i en ny frekvens? Det tar alltså aldrig slut. Min kropp är inte jag, det är bara ett verktyg som jag lånar i detta liv. 

Regissören Anders Grönros har under ett och ett halvt års tid filmat snickaren Sture Johansson och hur ett annat medvetande påstås ta över Stures kropp. Ambres säger sig vara 3 000 år gammal, komma "från andra sidan" och vilja förmedla en viktig kunskap om människan, livet och döden.

Ni kan se programmet på länken här nedan
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=978247

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0