Regn, regn, regn ...

Det är grått, trist och surt ute. När jag vaknade i morse ville jag bara somna om!

Idag ska jag träffa "min tant". Regnet kom enligt traditionen. Jag är volontär åt en gammal dam och varje onsdag ska vi promenera. Det är så konstigt för varje gång vi ska ses regnar det. Av kanske 8 gånger vi har setts har det regnat 6. Vi får gå fram och tillbaka i korridoren istället. Oh well.

Ikväll ska jag baka grovt bröd. Hittade bra recept på en grov limpa och en med nötter och aprikoser i.
Mysigt! Jag älskar att baka och kvällen känns perfekt för att mysa i soffan med färskt, varmt bröd och en kopp te.

Jag hade egentligen tänkt att plocka bär ikväll men det är för blött för det. Cyklade och spanade på bra bärställen igår och hittade några. Behöver framför allt blåbär men gärna också lite hallon. Jag plockade drygt tre liter hallon i Härnösand som kommer med Rami på fredag. De blir perfekt på gröten i höst/vinter. Känner dock att jag behöver blåbärisar också så jag kan göra goda smoothisar. Att betalar massa pengar för frysta är onödigt när man kan plocka själv.

So long!



Här myser jag ikväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0