Sauna

Något jag verkligen har fått mersmak av under sommaren är en äkta finsk bastu. Det var länge sedan jag gjorde något så härligt som att basta i en vedeldad bastu. Testade det för första gången i sommar. Vilken skilnad! Innan trodde jag att de som sa att det var en enorm skillnad överdrivde. Det kunde väl inte vara sån stor skillnad, bastu som bastu. Åh vad fel jag hade.

Varje kväll bastade jag och Rami när vi var i hans mammas sommarstuga. Jag längtade till det hela dagen och det var liksom en härlig procedur att få den redo. Efter varje bastu (flera ggr) hoppade vi ner i sjön och svalkade oss.

Behöver jag säga att jag aldrig har sovit så gott som då? Jag som alltid brukar vakna vid ca 8-9 sov till 10:30-11. Det är extremt ovanligt!





www.mondex-uk.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0