Finska

Nu har jag påbörjat mina studier vid Umeå universitet. Det är finska för nybörjare på halvfart, distans, kvällskurs.
Tror alla blev ganska förvånade när vi insåg att vi ska vara där TVÅ kvällar i veckan, 2,5 timmar per gång! Det var inte dåligt! När jag anmälde mig till halvfart, distans trodde jag inte att det skulle bli så ofta.

Hur som helst är det nog de bästa sättet att lära sig. Fick redan lite läxa (fast den behöver jag inte göra för jag kan den redan i och med det att pojkvännen lärt mig en hel del)

Kuka sinä olet?

Vem är du?

Det var mer folk på kursen än vad jag trodde. Några hade finska efternamn så det är förmodligen såna som har finska släktingar de vill kunna kommunicera med. Jag lärde känna Emelie vars pappa var finsk. Jag tror att hon och jag kommer att komma bra överens, hon verkade bra.

I em. kommer den finska pojkvännen upp och stannar ända till på måndag =) Lycka! Dock hinner jag ju inte se honom så mycket eftersom jag ska iväg till plugget efter jobbet.

Han har köpt med sig lite Marimekko kollegieblock till mig så mina studier blir lite snyggare.

       
www.kontorsgiganten.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0