Ibland händer allt på en gång ...

Som jag nämnde tidigare har jag fått ett jobb. Jag hade också sökt ett annat jobb. Efter att jag hade tackat ja till detta jobb (jobb 1) fick jag ett mail från det andra jobbet (jobb 2). Av 12 personer som de intervjuat hade jag kommit bland de tre bästa. Roligt tyckte jag, en bekräftelse på att man är attraktiv på arbetsmarknaden.

Jag skickade ett mail till dem och sa att tack för att ni valt vidare mig men nu har jag tackat ja till ett annat jobb och är inte längre intresserad. Hon svarade lycka till osv (hon som skötte rekryteringen)

Idag ringde det på min mobil. Det var informationschefen på jobb 2. Hon sa att hon tyckte att det var trist att jag fått ett annat jobb och frågade om jag var 100% säker på arr jag skulle tacka ja till det.

Jo, svarade jag. Det jobbet (nr 1 som jag tackat ja till) kändes rätt för mig.

- Du ska veta Jeanette, du var nr 1 av de 3. Det är dig vi vill ha.

Hon tyckte att jag verkade perfekt för tjänsten och ville ha mig i organisationen. Sen sa hon:

- Om de inte är snäll med dig på jobb nr 1, om du inte trivs där osv hör av dig till mig. Jag är allvarlig, när du är klar med jobbet ring då mig. Vi har massa som ska pensioneras och vi ska omorganisera och vi behöver någon som dig.

Efter jag la på var jag helt förvirrad. Tänk att denna kvinna, så erfaren och duktig ville ha lilla mig. Att hon t.o.m ringde upp och försökte övertyga mig om att jobba för dem. Det kändes jättebra och lite extra speciellt i hjärtat. Jag blev lite längre idag.

Dock vet jag att jag har fattat rätt beslut ang. jobb nr 1 och jag ångrar mig inte. Det känns roligt att veta att när det jobbet tar slut så kanske det fortfarande finns en chans att få jobb genom att lyfta på luren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0