Oj!

Jag har ju tre månaders uppsägningstid på denna lägenhet. Jag vill (naturligtvis) helst slippa betala de två sista månaderna när jag flyttat ut. Därför knäppte jag massa bilder på lägenheten och skrev en bra text och la ut den på Blocket. Min hyresvärd sa att det var en otroligt lugn period just nu och att det nog inte skulle vara så stort tryck.

Tji fick han. Sent igår kväll lades den ut och det har nu ringt fem eller sex st personer som är intresserade och två har varit och tittat på den.

Jag körde det berömda trycket ljus och bullar. Tände ljus i hela lägenheten och satte fram bullar och kokade kaffe. Allt för att förhöja intrycket. Dock avgudar jag min lägehet. Det är min pärla! En bättre första lägenhet kan man inte tänka sig.

66 m2, 3 rum, stort vardagsrum och stoooor toa.

Känns jättesvårt att lämna den. Att dessutom flytta in i en etta gör ju inte saken bättre. Tur det bara är för ett tag.
Min hyresvärd kan vara lite kinkig. När jag står där med ett par och pratar säger han:

- Vi vill ju inte ta in vad som helst. Helst vill vi ha någon som henne (och nickar mot mig)

Ganska lustigt med tanke på att jag plingade på hos dem för några helger sedan och bad han komma och öppna min dörr för att R sov och inte hörde varken telefon, dörrklocka, bank eller rop. Detta var kl 3 på natten. Trots det! Ha ha


Detta är bara en del, en stor del syns inte på kortet åt -----)


En del av köket


Halva vardagsrummet


andra halvan


Where the magic happens


Hallen

Kommentarer
Postat av: Emma

ja , då ses vi ! lena sa att hon tyckte att du var jättemysig. dom (hon och ulf) verkade vara väldigt överens om det oxå : )



fin lägenhet förresten ! speciellt duschdraperiet och köksbordet. vi har likadant ; )

2008-09-27 @ 10:46:56
URL: http://emmaeliz.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Ha ha! Jasså? Har ni? Vad coolt! Måste ju komma och se er lägenhet nu när den är klar. Det ska bli jättespännannde att träffa alla människor. Har redan pratat med projektledaren för ena projektet (kommer jobba 50% i ett projekt och resten av tiden blir det annat) och han verkade väldigt sympatisk =)

2008-09-28 @ 09:50:02
URL: http://helaharligheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0