Vad är det för fel på mig?

Varje helg vaknar jag på tok för tidigt! I går, lördag, vaknade jag vid 8. Då klev jag upp och gick ut och gick en halvtimme. Det doftade ljuvligt! Det doftade höst. Me like a lot!

I morse var det ännu värre. Jag slog upp mina blågrågröna strax innan kl. 7! Herregud! En söndag. Att somna om är ingen idé. Det fungerar liksom inte. Kl. 7.30 var lilla jag ute och promenerade med halsduken och mössan på. Jag var ute i ungefär 50 minuter. Riktigt skönt! Det fungerar inte att jag lägger mig i soffan. Nej, det blir ingen bra start. En tidig promenad verkar vara min grej.

Jag känner mig som en gammal tant. Min fina ligger hemma och sover och jag tog bilen till föräldrarna (en jobbar, en sover) och duschade här. R får sova i lugn och ro hemma så åker jag och väcker honom vid 10.30. ¨Då har jag varit tilräckligt snäll =)

I går var vi hos Rs grannar. De har två små finska barn. Jättesöta! En är bara åtta månader. Han är så charmig att man bara kan dö. Han skrattar och "pratar" hela tiden. Den äldre flickan är lite mer blyg. Först kollar hon på en och vågar inte vara nära. Sen rätt vad det är så kommer hon och tar mig hand och drar mig från matbordet. Då ska vi läsa på golvet.

Då tar vi en pekbok sen säger hon "mikä se on?"  (vad är det) Då svarar jag på svenska "gris" "banan" osv. Det är otroligt häftigt att se hur hon växlar språk hela tiden. Hon pratar både svenska och finska. Sen när vi läst färdigt och jag säger "Slut" (och tänker gå och sätta mig vid bordet) tar hon min hand och säger "Lisää" (mer) och då är det dags att gå in på hennes rum och hämta fler böcker. He he! Så lätt kom jag inte undan. Hon är så söt!

Avslutar med några bilder från några resor jag gjorde för några år sedan. Jag planerar ständigt nya resor i huvudet. I höst vill jag åka med R till Paris eller Rom. Får se om det blir av.


Skotland  - jag reste själv- verkligen att rekomemdera


Fint slott i Skottland


Irland - samma resa som Skottland  2006




Har bott i London i två år


En minnesvärd tid i mitt liv - förmodligen den bästa!


Venezuela - Karibien i år. När man har sett det vackraste höjs standarden
rejält. Både på gott och ont



Thailand - för ett år sedan bjöd på det bästa boendet!



Inte ofta man har en jacuzzi inne! Lägenheten var både inne och ute
på samma gång. Helt otroligt!

Senaste resan var till Orlando, USA och gick av stapeln i april. Det var så himla häftigt. Dock har jag inte bilderna på denna dator utan hemma i Umeå.

Vilken är din favoritresa? Vill ha lite kommentarer av er som läser nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0