Wake up light.

Nu ska ni få ett riktigt bra tips! Jag har länge spanat in philips wake up light. Det är en alarmklocka/lampa som fungerar som en soluppgång. En halvtimme innan man satt alarmet börjar lampan lysa svagt sen höjs det automatiskt fram till alarmtiden då det är fullt ljus i rummet.

Denna lampa flyttade in hos mig igår. Jag tänkte testa om se om det fungerar. Gud vilken bra idé det var! I morse vaknade jag av fågelkvitter (alarmsignalen) och det lät så verkligt. Kunde inte vara säker på om det var riktiga fåglar eller alarmet. Lampan lyste för fullt och jag kände mig jättepigg! Eftersom jag har jättemörkt i mitt rum var det perfekt att kunna ha en lampa som väcker en. Jag trodde att jag skulle vakna 30 min (när det började lysa) men jag vaknade inte förrän hela lampan stod på och fåglarna kvittrade!

Perfekt start på dagen! Dessa kostar mellan 900kr-1300 kr lite beroende på var du köper den och om du vill ha med eller utan radio. Claes Ohlson hade bäst pris enligt mig.

Kan tyckas som mycket pengar men jag känner redan nu att det är väl investerade pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0