Tapeter

Men kom igen people! Ett grattis kunde jag väl fått i varje fall! Det är ju en
stor dag för mig. Min första, alldeles egna lägenhet.

Efter tre besök hos Färghuset har jag nu valt tapeter.
Tror att det kommer att bli riktigt snyggt!

Hallen
Hallen får en vit tapet för att det ska bli ljust och fint




Tittar man närmare ser man att det är glansiga ränder på den (bilden gör sig inte rättvis)

Sovrummet
Hade egentligen tänkt ha vitt och en mörk fondvägg i sovrummet men
färghusetmannen fick mig på andra tankar. "Du ska ju bara sova där
så det behöver inte vara så ljust, du kan ta lite mörkare" Och vips hade
jag beslutat mig för att ta en grå tapet och en mörkare fondvägg.
Resultatet blir då såhär:




Fonden

Köket
Köket vill jag har ljust och fint så det blir samma vita tapet som i hallen
+ en fondvägg som ser ut såhär:




Fondtapet i kök

Vardagsrummet
Alla rum i lägenheten följer samma tråd, tema, nyans.
I vardagsrummer blir det också samma tapet som i hall och kök.
Vill bryta av rejält med en fondtapet där också och den blir svart. Den ska
sitta på en av kortväggarna (långsmalt vardagsrum)





Tittar man närmre ser man att det är glansiga växter på den. Kommer
att lysa spotligts mot väggen för att få mer effekt.

Nu: Thaimat, Eurovision songcontest och vänner

Kommentarer
Postat av: Cicci

Superfina tapeter! =)

Snyggt med medaljongerna

2009-05-17 @ 21:08:42
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: Madde

Sista bilden på kökatapeterna är ju samma vi hade på Granis! De är skitsnygga uppe eftersom medaljongerna bara syns i vissa vinklar!

2009-05-21 @ 08:21:45
URL: http://mintto.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! Supersnygga tapeter. Jag blir så avis. Kökstapeterna du har valt ska vi ha i matrummet :-)

Jag måste få komma och hälsa på snart. Vi kan väl ta en kväll när vi bara sjunker ner i soffan och njuter av att vara lediga?

Kram

2009-05-26 @ 08:43:17
URL: http://rucklet.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej, jag undrar vad den fina fondväggen i sovrummet heter? Skulle vilja hitta något liknandemen har inte lyckats.

Mvh Liselott

2013-10-18 @ 11:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0